Jak Być Zabawnym, A Nie Śmiesznym
MyCoffeeBooks
Chociaż byśmy się bardzo przed tym bronili, to i tak nie uciekniemy przed rozmową z ludźmi. Co więcej, osoby które potrafią zajmująco opowiadać, wplatając jednocześnie śmieszne i zabawne anegdoty, są o wiele bardziej lubiani. W konsekwencji osobom tym lepiej się w życiu powodzi. Jednak w tym wszystkim jest jeden mały haczyk - trzeba wyrażać się zabawnie, a nie ośmieszać siebie i innych. O tej właśnie cienkiej granicy opowiada książka “Jak być Zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy w domu w życiu” - Przemysława Kutnyj.
Obiektywnie rzecz ujmując, to dobra literatura dla wszystkich tych, którzy jeszcze nie mieli styczności z teoriami dotyczącymi komunikacji międzyludzkiej. Dane zawarte w tej książce możemy również usłyszeć podczas szkoleń w umiejętności miękkich i komunikacji międzyludzkiej. Na zagranicznym rynku branżowym, takie książki są już standardem, w Polsce Przemysław Kutnyj zdaje się być prekursorem w tej dziedzinie. W “Jak być Zabawnym a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy w domu w życiu” autor zawiera klarowny przegląd najważniejszych zasad, jakie obowiązują w komunikacji międzyludzkiej. I nie ma znaczenia, czy jest to wystąpienie publiczne na prezentacji w korporacji, czy też small talk z panią z osiedlowego warzywniaka. Pewne rzeczy są po prostu stałe i o tym przede wszystkim dowiadujemy się z tej książki.
Nie da się ukryć, że przeczytanie tej książki nie gwarantuje stania się z dnia na dzień erudytą umiejętne wplatającym zabawne wypowiedzi w codzienne rozmowy. Jak każdy poradnik, wymaga od czytelnika pracy związanej nie tylko ze zmianą swojego zachowania, ale i myślenia.
Autor zaczyna od części merytorycznej, która dla części odbiorców może być nieco nużąca. Jednak tylko poznanie tych kwestii pozwoli, chociaż pobieżnie zrozumieć, na czym polega system komunikacji międzyludzkiej. Choć temat jest nakreślony ramowo, daje ogólny pogląd na człowieka jako istoty społecznej. Nie jest tajemnicą, że różnimy się od siebie i tak naprawdę do każdego trzeba byłoby podejść indywidualnie. Naukowcy wydzielili jednak cztery typy osobowości, nazwane obrazowo od kolorów. Podział ten stanowi punkt wyjścia do dalszych rozważań.
Prowadzenia konwersacji da się nauczyć. O ile na codziennym szczeblu pogaduszek, umiejętność ta nie jest może tak bardzo potrzebna, o ile w momencie gdy chcemy coś uzyskać, nabiera szczególnego znaczenia. Temat szeroko pojętych negocjacji czy umiejętności wpływania na opinię innych może grać kluczową rolę chociażby podczas rozmowy o podwyżkę. I nie chodzi tu tylko o właściwy dobór słów, ale i odpowiednią mowę ciała czy intonację głosu.
Przemysław Kutnyj idzie o krok dalej i daje gotowe odpowiedzi na to, jak zachować się w każdej sytuacji związanej z rozmową w codziennym życiu. Co zrobić w sytuacjach konfliktowych, a co gdy rozmowa schodzi na bardziej towarzyskie sfery. Tytuł książki może być mylący - w tym poradniku znajdziesz nie tylko gotowe rozwiązania na to jak stać się duszą towarzystwa, ale i co zrobić, by nie dać się sprowokować przez naszego rozmówcę. Co ważne, poradnik “Jak być Zabawnym a nie śmiesznym. Na szczęście “Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy w domu w życiu” nie jest typowym podręcznikiem manipulacji, który w perfidny sposób podchodzi do tematu wywierania wpływu na innych.
Informacje:
-
Autor:Przemysław Kutnyj
-
Gatunek:Poradniki, Psychologia, Humor
-
Tytuł Oryginału:
-
Język Oryginału:
-
Przekład:
-
Liczba Stron:192
-
Rok Wydania:2022
-
Wymiary:
-
ISBN:9788328392236
-
Wydawca:One Press
-
Oprawa:Miękka
-
Miejsce Wydania:
-
Ocena:
5/6