Wersja dla osób niedowidzącychWersja dla osób niedowidzących

Okładka wydania

Cholesterol Pod Kontrolą

Kup Taniej - Promocja

Additional Info


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Cholesterol Pod Kontrolą | Autor: Agata Lewandowska

Wybierz opinię:

Mirosława

 „Staraj się postępować w zgodzie ze sobą i ze swoimi upodobaniami.”

 

 Jednym z problemów zdrowotnych, z jakimi mierzy się spora część społeczeństwa jest podwyższony poziom złego cholesterolu. Statystyki pokazują, że niemal 20 mln Polaków może mieć ten problem. Za taki stan odpowiada przede wszystkim nasz sposób odżywiania, którym możemy sobie zarówno zaszkodzić, jak i pomóc, o czym przekonuje książka „Cholesterol pod kontrolą”.

 

Pani Agata Lewandowska jest z zawodu dietetyczką i na bieżąco śledzi najnowsze badania naukowe, by uzupełniać swoją wiedzą. Ma na swoim koncie kilkanaście poradników na temat zdrowia. Ja miałam możliwość poznać jej publikację na temat Hashimoto pt. „Dieta w chorobie Hashimoto”, z wieloma przydatnymi informacjami i przepisami, więc z chęcią sięgnęłam po kolejną książkę tej autorki.

 

„Cholesterol pod kontrolą” został wydany w większym od standardowego formacie, więc zawarte w niej kolorowe fotografie, którymi opatrzone są proponowane potrawy, są duże i wyraźne. Sięgając po tę książkę miałam nadzieję, na sporą porcję przepisów i faktycznie nie brakuje ich w całym poradniku. Uzupełniają one prezentowaną treść, w której autorka omawia różne zagadnienia związane z głównym tematem książki. Wśród pięćdziesięciu propozycji są pasty śniadaniowe, potrawy bez dodatku jaj, dania jarskie, rybne, sałatki i surówki, zapiekanki, ale też desery i zdrowe wypieki. Bez problemów można odnaleźć ten przepis, który chcielibyśmy wykorzystać, gdyż wszystkie potrawy zostały wymienione w spisie treści, oraz w alfabetycznie ułożonej liście umieszczonej na końcu książki.

 

Zasada, jaką zastosowała autorka w przedstawieniu swojej wiedzy opiera się na tym, by jak najbardziej wszystko było przejrzyste i łatwe do zastosowania. Materiał został podzielony na 12 części, z których dwa pierwsze rozdziały mają charakter wyłącznie teoretyczny, a ostatni stanowi podsumowanie całości. Od trzeciego rozdziału informacje teoretyczne przewijają się z porcją przepisów związanymi z produktem i tematem, o którym opowiada w danej części. Najpierw omawia główne zagadnienie, któremu poświęcony jest rozdział, a po nim zamieszczone zostały przepisy nawiązujące do poznanej treści. Na przykład, jeżeli poświęca uwagę spożywaniu jajek, obalając przy okazji panujące mity, to w tym samym rozdziale znajdziemy kilka przepisów, które uwzględniają przedstawione zasady i informacje. Poza przepisami, materiał uzupełniony został tabelkami, zestawieniami, wyszczególnieniami, dzięki którym całość sprawia wrażenie uporządkowanej treści, a przy tym nie przytłacza ona zbyt długimi opisami, więc czytanie poszczególnych zagadnień przebiega bez trudności.

 

Autorka porusza w tej książce wiele zagadnień, które wzbudzają często kontrowersje, wątpliwości i funkcjonują, jako mity, które nie zawsze zgadzają się z rzeczywistością. Przede wszystkim uświadamia, dlaczego zbyt wysoki poziom złego cholesterolu jest dla nas niebezpieczny, jakie choroby wywołuje oraz jakie elementy diety wpływają pozytywnie na poziom cholesterolu. Doradza, jakie produkty podwyższają zły cholesterol, jak komponować posiłki, które produkty lepiej jest wyeliminować z naszego jadłospisu, a jakie możemy spożywać mając na względzie swoje zdrowie oraz podpowiada jak dostosować dietę do indywidualnych potrzeb i upodobań.

 

Dowiadujemy się czy ma sens dieta beztłuszczowa lub niskotłuszczowa, co jest lepsze: masło czy margaryna, jak zmniejszyć spożycie mięsa, a przy tym poznajemy fakty i mity na temat ryb i jak przyrządzać posiłki bezmięsne, by było smaczne. Pani Agata odnosi się do kwestii spożywania nabiału, szczególnie śmietany, a także, wskazuje, które warzywa, owoce i zboża obniżają cholesterol. Podpowiada też, w jaki sposób wprowadzać zmiany w odżywianiu, by nie były uciążliwe i przebiegały w przyjemnym nastroju. Proponuje różne sposoby gotowania, dzięki któremu z łatwością zostanie obniżony zły cholesterol.

 

Wiedza przedstawiona została w pigułce, ale w wystarczającej ilości, by zrozumieć problem i dowiedzieć się, jak mu zaradzić. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie wśród wielu propozycji, które uświadamiają jak się odżywiać, by było to dla nas smaczne, ale przede wszystkim zdrowo.

 

Komentarze

Security code
Refresh

Aby Skomentować Kliknij Tutaj

Współpracujemy z:

BIBLIOTECZKA

Karta Do Kultury

? Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
*obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
*dodawać je do ulubionych
*polecać innym czytelnikom
*odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
*listować pozycje, które posiadasz
*oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!
  • Zobacz Mini Tutorial