Okładka wydania

Intuicyjny Sposób Na Odżywianie

Kup Taniej - Promocja

Dodatkowe informacje

  • Autor: Mareike Awe
  • Tytuł Oryginału: Wohlfühlgewicht: Wie Du Dich Vom Diät-Zwang Befreist Und Intuitiv Deine Wohlfühlfigur Erreichst
  • Gatunek: Poradniki Zdrowie
  • Liczba Stron: 236
  • Rok Wydania: 2021
  • Numer Wydania: I
  • Wymiary: 145x205 mm
  • ISBN: 9788381685832
  • Wydawca: Vital
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Białystok
  • Ocena:

    5/6

    5/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Intuicyjny Sposób Na Odżywianie | Autor: Mareike Awe

Wybierz opinię:

Mirosława

„waga zaczyna się nie na talerzu, ale w twojej głowie”

Otyłość to w dzisiejszych czasach problem, z którym zmaga się tysiące osób. Sięgają po różne metody, najczęściej diety, które działają przez krótki okres, a potem ponownie problem wraca ze zdwojoną siłą. W ten sposób można bardzo łatwo wpaść w pułapkę ciągłego odchudzania, szukania kolejnych „cudownych” recept na zrzucenie zbędnych kilogramów. To z kolei powoduje często stres, brak samoakceptacji i zniechęcenie a przy tym zamiast tracić kilogramy, tracimy radość życia. Autorka książki „Intuicyjny sposób na odżywianie” podpowiada jak nie wpaść w tego rodzaju uzależnienia, poczuć się wolnym od diet a przede wszystkim uczy, w jaki sposób skutecznie poradzić sobie z nadwagą.

 

Dr Mareike Awe jest lekarzem medycyny, dietetyczką, hipnotyzerem i trenerem mentalnym. W czasie studiów założyła firmę medyczną intuMIND GmbH, w którym zatrudnia obecnie ponad 20 pracowników. Udziela wsparcia wielu ludziom, którzy borykają się z problemem nadwagi. Na podstawie własnych, kilkuletnich doświadczeń i najnowszych badań oraz dostępnej literatury specjalistycznej opracowała własną metodę, która została nagrodzona w konkursie pomysłów przez Heinrich Heine University Düsseldorf.

 

Swój poradnik oparła na własnym doświadczeniu, gdyż przez wiele lat próbowała schudnąć jednak bezskutecznie. Stosowała wiele diet, wpadając w błędne koło zakazów, ograniczeń, wyrzeczeń, co powodowało frustrację, lęk, złość na samą siebie, brak akceptacji, wstyd i wciąż obecny stres. Siedem lat temu zaczęła korzystać z treningu mentalnego i wówczas zauważyła, że zmieniło się nie tylko jej ciało, ale też zachowanie, sposób postrzegania siebie i otaczającej ją rzeczywistości a co za tym idzie, poprawiła się jakość życia. W ten sposób osiągnęła wymarzoną sylwetkę a przy tym czuła się zrelaksowana mając dobre samopoczucie we własnym ciele.

 

Napisała książkę „Intuicyjny sposób na odżywianie”, by pokazać innym, w jaki sposób się odżywiać bez ciągłego myślenia o diecie, wadze, ograniczeniach i sylwetce. Proponuje sposoby, dzięki którym z można z łatwością schudnąć i utrzymać osiągniętą wagę bez drastycznych diet, które jedynie wpływają negatywnie na nasze zdrowie. Zaprasza do szczególnej podróży, w której pragnie pokazać jak zmienić nawyki żywieniowe i sposób myślenia, które są niezbędnymi elementami w drodze do szczupłej sylwetki.

 

Książka została wydana w miękkiej okładce i z klejonymi brzegami co jest minusem ale za to tekst posiada wyraźną czcionkę i z kolorowymi akcentami  graficznymi. Wewnątrz znajdziemy wiele porad, wskazówek ale też zagadnień, w których autorka uświadamia negatywny wpływ diet na samopoczucie, omawia mechanizmy ich funkcjonowania, pokazując przy tym błędy, jakie popełniamy i pokazuje dlaczego liczenie kalorii jest bezsensowne. Przedstawia cztery zasady intuicyjnego odżywiania, przybliża pojęcie głodu emocjonalnego i pomaga na nowo stworzyć obraz naszego ciała. Co pewien czas poznajemy też przykłady z jej życia ukazanych w formie krótkich opowiadań, w których możemy poznać jej drogę do właściwej wagi.

 

W poznawaniu przedstawionej treści towarzyszy nam rysunek tzw., „ludzika intu”, który zawiera w sobie szczególne elementy, które poznajemy w trakcie lektury. Można go zobaczyć na przykład z ciemną, burzową chmurą, gdy omawiane są nasze poczucia presji bycia na diecie, a innym razem w jego sylwetkę wrysowane jest serce symbolizujące nasz głód emocjonalny, natomiast wrysowany w nią żołądek pojawia się, gdy problem dotyczy naszych przyzwyczajeń żywieniowych. Przez całą publikację przewijają się tabelki, sugestywne, czasem zabawne rysunki i liczne ćwiczenia zamieszczone na zielonym tle, co skutecznie je wyróżnia na tle tekstu. Wszystkie ćwiczenia zostały wymienione w spisie na końcu książki, więc nie ma problemu z odnalezieniem tego, które nas interesuje.

 

„Intuicyjny sposób na odżywianie” to ciekawie napisany poradnik, pomagający zrozumieć procesy zachodzące w naszym organizmie, ale też pokazujący zupełnie inne podejście do problemu otyłości i drogę do upragnionej wagi. Autorka uświadamia, że nie ma jednej właściwej drogi odpowiedniej dla wszystkich, gdyż każdy z nas jest osobliwym przypadkiem, który wymaga odmiennego podejścia. Przekonuje, że wiele ustalonych zasad odżywiania jest bezsensownych i mija się z celem a jednocześnie pokazuje, że odżywianie może być proste, smaczne i bezproblemowe. Chodzi, więc o to, by dostosować nasz styl życia do naszych indywidualnych potrzeb a jest to możliwe wówczas, gdy będziemy słuchać własnego ciała, które wysyła nam cały czas sygnały wskazując to, co jest nam potrzebne.

Tulliana

Z czym najczęściej kojarzy Wam się słowo intuicja? Pewnie większość odpowie, że są to pewne wskazówki, przekonania, które czasem przychodzą nam do głowy i okazują się pomocne przy rozwiązywaniu codziennych problemów. Autorka książki ,,Intuicyjny sposób na odżywianie się” odwołując się do własnego życia, zwraca naszą uwagę, że tak naprawdę kluczem do pięknego wyglądu i co najważniejsze zdrowego organizmu wcale nie są restrykcyjne diety, odchudzanie się, okresowe posty itp. Mareike Awe obecnie jest dyplomowanym lekarzem, dietetyczką oraz trenerem mentalnym, ale wcześniej sama zmagała się z brakiem akceptacji własnego ciała i co więcej cierpiała na manię dietetyczną. Jeśli szukacie oryginalnych, a zarazem przetestowanych i popartych badaniami naukowymi sposobów na zdrowy styl życia, koniecznie powinniście sięgnąć po opisywany tutaj przeze mnie, bardzo merytorycznie napisany i ciekawy pod względem treści przewodnik.

 

Dzieło dr Mareike Awe składa się z przedmowy oraz sześciu niezbyt długich rozdziałów. Zachęcam do przeczytania tej książki wnikliwie – od przysłowiowej deski do deski, tylko wtedy będziemy w stanie docenić jej wartość, a przede wszystkim oryginalne podejście autorki do kwestii związanych z odchudzaniem  się  oraz codziennymi wyzwaniami, jakie czekają na osoby pragnące poprawić swój wygląd. Przedmowa stanowi coś w rodzaju kartki z pamiętnika, dzięki któremu możemy poznać dawne problemy dr Mareike Awe i jej mocne postanowienie, by wreszcie skutecznie się z nimi uporać. Bohaterka owej przedmowy od wielu miesięcy bezskutecznie próbuje schudnąć, wciąż jednak ma słabość do słodyczy, często obwinia się o swoją słabą wolę, jeśli chodzi o zrzucenie zbędnych kilogramów. Z rozdziału pierwszego dowiecie się, dlaczego tak wielu ludzi ma problem z osiągnięciem wymarzonej wagi ciała i przekonacie się, że ta książka dr Awe jest przeznaczona w zasadzie dla wszystkich, którzy bez stresogennej presji, ale sukcesywnie i wytrwale chcą w swoje życie wprowadzać mające znaczny wpływ na ich kondycję psychofizyczną. Jeśli zainteresowała Was ta wstępna część dr Mareike Awe, z pewnością jeszcze chętniej sięgniecie do kolejnych rozdziałów książki.

 

Drugi rozdział dotyczy szeroko  ,,wagi, z którą czujesz się dobrze”. Można dowiedzieć się z niego np., dlaczego liczenie kalorii i diety nie działają, na czym polega szaleństwo odchudzania, albo w jaki sposób uwolnić się przed niezdrowymi nawykami. Naczelną i najbardziej interesującą część książki stanowi moim skromnym zdaniem rozdział trzeci zawierający cztery zasady intuicyjnego sposobu odżywiania: jedzenie, kiedy odczuwa się fizyczny głód; wybieranie tego, co smakuje i co jest dla nas dobre; jedzenie w sposób świadomy i uważny, kończenie jedzenia, kiedy odczuwa się przyjemne uczucie sytości. Kolejne trzy rozdziały książki stanowią moim zdaniem pewne rozszerzenie wspomnianych wcześniej treści.

 

Autorka zawarła w nich ciekawe spostrzeżenia dotyczące głodu emocjonalnego, pokazała na konkretnych przykładach, jak pozbyć się lęku przed przybraniem na wadze. Warto wspomnieć, że recenzowana tutaj książka zawiera również treści bonusowe znajdujące się na stronie autorki –  w postaci krótkiego filmiku dotyczącego zdrowego odżywiania, ćwiczeń mentalnych rekomendowanych przez dr Awe, jak również inne  ciekawe treści. Jeśli szukacie kolejnej książki ze zdrowymi jadłospisami i opisami rewolucyjnych diet, będziecie zawiedzeni omawianą tutaj publikacją. Jeśli zaś zależy Wam na merytorycznym poradniku zawierającym porady psychologiczne i konkretne wskazówki dietetyczne, szczerze zachęcam Was do lektury tej książki. Na pewno przypadnie Wam ona do gustu.

 
 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież

Aby Skomentować Kliknij Tutaj

Współpracujemy z:

BIBLIOTECZKA

Karta Do Kultury

? Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
*obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
*dodawać je do ulubionych
*polecać innym czytelnikom
*odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
*listować pozycje, które posiadasz
*oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!
  • Zobacz Mini Tutorial