Okładka wydania

Skutecznie Pokonaj Przewlekły Ból

Kup Taniej - Promocja

Dodatkowe informacje

  • Autor: Lee Albert
  • Tytuł Oryginału: Live Pain-free Eliminate Chronic Pain without Drugs or Surgery
  • Gatunek: Medycyna NaturalnaPoradnikiZdrowie
  • Przekład: Anna Polaków
  • Liczba Stron: 240
  • Rok Wydania: 2020
  • Numer Wydania: I
  • Wymiary: 145x205mm
  • ISBN: 9788381685740
  • Wydawca: Vital
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Białystok
  • Ocena:

    5/6

    6/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 2 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 2 votes

Polecam:


Podziel się!

Skutecznie Pokonaj Przewlekły Ból | Autor: Lee Albert

Wybierz opinię:

 

Mirosława

„Twoje ciało zawsze próbuje się wyleczyć. Wszystko, co musisz zrobić, to nauczyć się go słuchać”

 

Nikt nie lubi bólu i każdy chętnie i jak najszybciej by się go pozbył, ale w rzeczywistości nie jest to takie proste. Przynajmniej tak myśli większość z nas. Ja już nie raz przekonałam się, że z niektórymi dolegliwościami bólowymi można poradzić sobie bez tabletek przeciwbólowych czy długich terapii. Jedną z takich metod omawia książka pt.: „Skutecznie pokonaj przewlekły ból”.

 

Lee All jest uznanym instruktorem jogi i ekspertem w łagodzeniu bólu nerwowo-mięśniowego oraz twórca Zintegrowanej Terapii Pozycyjnej (IPT). Od ponad 25 lat pomaga ludziom nauczyć się żyć bez bólu, korzystając z innowacyjnych narzędzi i technik IPT. Leczy pacjentów w Kripal Center for Yoga & Health w Lenox w stanie Massachusetts, prowadzi seminaria szkoleniowe z zakresu IPT i Pain Free Yoga oraz konsultuje się z firmami w zakresie szkoleń ergonomicznych dla pracowników w celu zmniejszenia obrażeń w miejscu pracy.

 

Zintegrowana Terapia Pozycyjna czyli IPT jest głównym tematem jego książki. Tym zagadnieniem zainteresował się, gdy borykał się z własnymi dolegliwościami, na które nie znalazł żadnej skutecznej metody. Szczególnie dokuczliwe były migrenowe bóle głowy, które zaczęły mu doskwierać po wypadku samochodowym. Po nieudanych próbach różnego rodzaju „leczenia” trafił do pewnej terapeutki, która prostą techniką sprawiła, że pozbył się problemu na zawsze. Zaczął badać zastosowaną terapię i w efekcie opracował własną metodę, która pomogła już wielu pacjentom. Książka pt.: „Skutecznie pokonaj przewlekły ból” jest wynikiem jego poszukiwań i doświadczenia. O skuteczności tej metody świadczą wpisy osób zamieszczone na początku publikacji oraz historie przytoczone na jej dalszych kartach.

 

Autor sugeruje, by najpierw poznać informacje zawarte w pierwszych trzech rozdziałach i w ostatnim, a dopiero potem przejść do interesującej nas dolegliwości. Chodzi przede wszystkim o uzyskanie podstawowych zasad stosowania terapii i nauczenia się prawidłowego rozciągania, by nie zrobić sobie krzywdy. W zgromadzonym materiale omawia, w przystępnej formie, przyczyny powstawania bólu, pomaga rozpoznać co nam dolega i podpowiada, co robić, by uniknąć niepotrzebnego cierpienia. Większość bowiem dolegliwości dotyka nas na nasze własne życzenie, gdyż są wynikiem złej postawy stojącej i siedzącej ale też są efektem urazów lub przeciążeń powodując nierównowagę mięśniowo-szkieletową.

 

Po zaprezentowaniu teoretycznej części autor opisuje w osobnych rozdziałach 13 różnych schorzeń, przedstawia ich źródła powstawania i pokazuje sposoby usunięcia źródła cierpienia. Całość wzbogacona jest licznymi poradami, ćwiczeniami i rysunkami, które wykonał Philip Nato. Są one wyraźne, dokładnie pokazujące daną sekwencję i ułożenie ciała czy jakiegoś gestu. Uzupełniającym materiałem są techniki rozciągania zawarte w załącznikach na końcu książki. Dotyczą one przywracaniu równowagi mięśniowo-szkieletowej miednicy, mięśni szyi, szczęki, klatki piersiowej, ramion i dłoni, bioder i pośladków, wewnętrznych mięśni ud oraz dolnej części nogi.

 

Na różnego rodzaje bóle cierpi coraz więcej ludzi, zmagając się ze schorzeniami i słysząc, że pozostało im przyzwyczaić się do niego. Najczęściej konwencjonalne leczenie polega na przyjmowaniu środków farmakologicznych, robieniu zabiegów a nawet operacji. Tymczasem wielu z nich można by spokojnie uniknąć wprowadzając do codziennych działań zasady przedstawione przez Lee All w jego Zintegrowanej Terapii i Pozycyjnej, która łączy w sobie osteopatyczne techniki rozciągania i naciągania oraz energii mięśni i elementy jogi. Metoda proponowana w książce „Skutecznie pokonaj przewlekły ból” nie wymaga specjalnych przygotowań, można ją wykonywać zarówno w domu, jak i w pracy czy na wolnym powietrzu, np. na ławce w parku. Wydawałoby się, że to zbyt proste, by mogło pomóc, a jednak ilość osób, które skorzystały z IPT świadczy o jej skuteczności.

MarJadka

Skutecznie pokonaj przewlekły ból. Wyeliminuj stany zapalne powięzi i mięśni bez leków i operacji – Zintegrowana Terapia Pozycyjna.

A cóż to takiego ta Zintegrowana Terapia Pozycyjna? To metoda leczenia bólu, opracowana przez Lee Alberta. „Ból! W pewnym momencie życia każdy odczuwa ból. Problem przewlekłego bólu w naszym ciele jest złożony i szeroki. Ból mięśniowo-szkieletowy obejmuje wiele różnych obszarów, takich jak: głowa, szyja, plecy, kończyny, stawy, kości, a nawet przewlekły, niespecyficzny, rozległy ból tkanek. (…) Pomimo rozległych stanów i objawów wszystkie rodzaje bólu mięśniowo-szkieletowego mają podobny mechanizm, dlatego wymagają zbliżonego leczenia”.

 

W tej książce po raz pierwszy spotkałam się z pojęciem „braku równowagi mięśniowej”. Chodzi o to, że „niektóre mięśnie są zbyt krótkie, a inne za długie. Oba rodzaje mięśni będą napięte. Krótki mięsień jest skurczony i napięty, ale i długi mięsień, który jest jak nadmiernie rozciągnięta gumka, będzie bardzo napięty. Ponieważ każdy mięsień jest przymocowany do kości, zaburzenie ich równowagi skutkuje przesunięciem kości, co powoduje ogólny brak wyrównania”. Hm … „Optymalne funkcjonowanie układu mięśniowo-szkieletowego wymaga, aby mięśnie były w równowadze pod względem siły i długości. Jeśli tej równowagi brak, mięśnie stają się bolesne, a staw, w którym często występuje zaburzenie równowagi, jest naruszony. Często objawia się to bólem stawu i/lub ograniczonym zakresem ruchu”. I wszystko jasne.

 

Wróćmy do Zintegrowanej Terapii Pozycyjnej. Opiera się ona na osteopatycznych technikach naciągania / rozciągania oraz energii mięśni. Naciągania / rozciąganie rozluźnia mięsień i powoduje jego skrócenie, podczas gdy technika energii mięśni rozciąga mięsień, wydłużając go.

Rozdział drugi to długa tabelka, podzielona trzy kolumny: Jakie są twoje objawy, Możesz cierpieć na, Wykonaj test celem potwierdzenia. Testem są różne opisane w kolumnie ruchy czy ćwiczenia. Opisanych jest trzynaście przypadków.

 

Najbardziej obszerną częścią jest część poświęcona każdemu z trzynastu schorzeń wymienionych w tabeli. Każdy rozdział składa się z dokładnego opisu schorzenia, jego objawów, najczęstszych przyczyn, konwencjonalnego podejścia medycznego i ćwiczeń Zintegrowanej Terapii Pozycyjnej (przy czym dokładny opis każdego ćwiczenia znajduje w odpowiednim załączniku na końcu książki) oraz Historii terapii zakończonej sukcesem – czyli opisu przypadku osoby, u której powyższa terapia zakończyła się powodzeniem.

 

Kolejnym rozdziałem są „Podstawy pielęgnacji ciała”. Znajdują się tu proste praktyki pomagające zwiększyć poziom wody i tlenu, pięć codziennych ćwiczeń dla lepszej postawy i redukcji bólu oraz łatwą praktykę, która pomoże żyć bez bólu i radykalnie obniży poziom stresu. Praktyką na zwiększenie poziomu tlenu jest codzienna praktyka głębokiego, wolnego oddychania. Jeśli chodzi o wodę, jest tu sporo przydatnych wskazówek. Pięć ćwiczeń dla lepszej postawy i redukcji bólu to cztery rozciągnięcia i jedno ćwiczenia wzmacniające. Podobnie jak w przypadku schorzeń, także tutaj są odesłania do konkretnych opisów ćwiczeń zamieszczonych w odpowiednich załącznikach na końcu książki. I na końcu praktyka pomagająca żyć bez bólu i radykalnie obniżająca poziom stresu to medytacja na oddechu. Oddech zresztą, wykonywany wolno i świadomie, jest świetnym sposobem na uspokojenie i uzupełnienie poziomu tlenu.

Na końcu znajdują się „Podziękowania” oraz „Ostrzeżenia” co do ćwiczeń. Książkę kończy dziesięć załączników, przedstawiających ćwiczenia. Każdy zawiera opis korzyści, jakie przynosi dane ćwiczenia, potem jego opis. Do tego jest rysunek.

Szczerze mówiąc, żałuję, że dopiero teraz ta książka wpadła mi ręce. Pozbyłabym się wcześniej bólu kolan.

 
 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież

Aby Skomentować Kliknij Tutaj

Współpracujemy z:

BIBLIOTECZKA

Karta Do Kultury

? Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
*obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
*dodawać je do ulubionych
*polecać innym czytelnikom
*odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
*listować pozycje, które posiadasz
*oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!
  • Zobacz Mini Tutorial