Postaw Na Plecy

Autor: Stuart McGill

Okładka wydania

Postaw Na Plecy


Dodatkowe informacje

  • Autor: Stuart McGill
  • Tytuł Oryginału: Ultimate Back Fitness and Performance. Sixth Edition
  • Gatunek: Poradniki
  • Język Oryginału: Angielski
  • Liczba Stron: 352
  • Rok Wydania: 2019
  • Numer Wydania: I
  • ISBN: 9788375797503
  • Wydawca: Galaktyka
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Łódź
  • Ocena:

    5/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Wybierz opinię:

Mirosława

„Żadna terapia nie będzie w 100% skuteczna, dopóki nie usunie się przyczyny schorzeń pleców“

 

Kręgosłup to jeden z ważniejszych części naszego organizmu, gdyż odpowiada ona za wiele czynności, które codziennie wykonujemy. Z tego względu bardzo ważne jest, byśmy umieli właściwie o niego zadbać. Szczególnie istotne znaczenie ma właściwie dobrany trening dla sportowców, którzy częściej niż inni są narażeni na różne kontuzje. Z myślą o nich powstała książka pt.: „Postaw na plecy“.

 

Stuart McGill jest profesorem biomechaniki kręgosłupa na Uniwersytecie Waterloo. Kieruje laboratorium badającym funkcje dolnego odcinka kręgosłupa oraz zajmującym się zapobieganiem kontuzjom, rehabilitacją i treningiem sportowym. W swoim dorobku ma trzy książki. Pierwsza z nich powstała w 2001 roku pt.: „Low Back Disorders: Evidence based prevention and rehabilitation“, została napisana dla lekarzy i terapeutów, by pomóc im w wyborze ćwiczeń rehabilitacyjnych oraz zapobieganiu kontuzjom. Wzbudziła ona zainteresowanie nie tylko w branży medycznej ale także wśród laików, którym pomogły zawarte w niej porady. W 2015 roku ukazała się „Mechanika zdrowych pleców“, w której zamieścił wskazówki skierowane do osób cierpiących na różne dolegliwości tej części ciała. Jej drugie wydanie ukazało się rok później i znalazła się na liście bestsellerów.

 

„Postaw na plecy“ to jego trzecia z kolei książka, której celem jest zwrócenie uwagi trenerom i zawodnikom uwagę na odpowiednie dbanie o plecy, by osiągnąć lepsze wyniki sportowe a jednocześnie zachować zdrowy kręgosłup i uniknąć ryzyka kontuzji. Celem tego opracowania jest pomóc osobom trenującym plecy. Ma nadzieję, że wzbogaci ona wiedzę na temat funkcjonowania kręgosłupa i pomoże w walce z bólem. Materiał został przedstawiony w trzech częściach.

 

Część I przybliża podstawy naukowe, popularne mity, odnosi się do źle dobranych terapii i ćwiczeń.
Część II pomaga ułożyć indywidualny program treningowy
Część III wskazuje jak stworzyć idealnego zawodnika.

 

Książka spodobała mi się, gdyż autor uważa, że: „żadna broszura nie pomoże zbyt wielu ludziom naraz, a to dlatego, że każdy jest inny“ . Poza wieloma informacjami i wskazówkami proponuje pięcioetapowy program podparty wieloma przykładami programów rehabilitacyjnych oraz treningami pozwalającymi powrócić do zdrowia. Opisana tutaj metoda sprawdziła się u wielu osób, u których zawiodły inne techniki. Została stworzona, by pomóc poprawić wyniki przy minimalnym ryzyku kontuzji.

 

Etap I uczy budowania i utrwalenia prawidłowych wzorców ruchowych
Etap II pomaga ustabilizować kręgosłup i całe ciało
Etap III uczy wzmacniania wytrwałości
Etap IV pokazuje w jaki sposób zbudować siłę
Etap V pokazuje jak rozwinąć swoją szybkość, moc i zwinność na najwyższym poziomie

 

Każdy z nich został dokładnie omówiony w osobnych rozdziałach i opatrzony zdjęciami instruktażowym. Bogato ilustrowana wiedza jest z pewnością ogromnym plusem tej publikacji. Szkoda, że są one czarno - białe ale to nie przeszkadza w poznawaniu kolejnych zagadnień.

 

Wiedza prof. McGill’a opiera się na jego wieloletnich badaniach nad funkcjonowaniem kręgosłupa zarówno u zwykłych ludzi ale przede wszystkim u sportowców. Uważa, że nie ma jednej metody dobrej dla wszystkich. Żeby skutecznie zadbać o kręgosłup konieczne jest usunięcie przyczyn problemów.

 

Sięgając po tę książkę spodziewałam się zupełnie innej zawartości. Zwróciłam na nią uwagę ze względu na główny temat, gdyż w dzisiejszych czasach wiele osób uskarża się na bóle tej części ciała. Zamieszczone zagadnienia i porady są głównie skierowane do trenerów oraz sportowców, a nie do przeciętnego człowieka. Jednak, mimo to, niektóre z uwag można wykorzystać w codziennych czynnościach o aktywnościach fizycznych.

 

„Postaw na plecy“ to bogate źródło wiedzy na temat naszego kręgosłupa, jego funkcjonowania i profilaktyki. Autor obala wiele mitów dotyczących kontuzji i ćwiczeń jednocześnie doradzając jak zadbać o nasz układ szkieletowy. Została opracowana z myślą o treningach dla sportowców ale z przedstawionych informacji może z powodzeniem skorzystać każdy.

 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież


Współpracujemy z:

KARTA BIBLIOTECZNA

BIBLIOTECZKA

  • Załóż swoje konto
  • Karta Do Kultury

    Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
    *obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
    *dodawać je do ulubionych
    *polecać innym czytelnikom
    *odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
    *listować pozycje, które posiadasz
    *oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
    Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!