Lektyny Toksyny Ukryte W Popularnych Warzywach I Owocach

Autor: Miriam Schaufler Walter A. Drössler

Okładka wydania

Lektyny Toksyny Ukryte W Popularnych Warzywach I Owocach


Dodatkowe informacje

  • Autor: Miriam Schaufler Walter A. Drössler
  • Tytuł Oryginału: Lektine - das heimliche Gift: Wie Obst, Gemüse, Hülsenfrüchte und Getreide uns dick und krank machen - und wie wir uns davor schützen können Mit 4-Wochen-Plan
  • Gatunek: PoradnikiZdrowieZiołolecznictwo
  • Język Oryginału: Angielski
  • Przekład: Kamila Wysocka
  • Liczba Stron: 200
  • Rok Wydania: 2019
  • Numer Wydania: I
  • Wymiary: 145x205 mm
  • ISBN: 9788381681285
  • Wydawca: Vital
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Białystok
  • Ocena:

    5/6

    5/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Wybierz opinię:

Wisienka

Czy zastanawialiście się kiedyś, czy warzywa i owoce mogą być dla nas szkodliwe? Owszem, o szkodliwym wpływie mięsa słyszymy z wielu różnych źródeł, są badania na ten temat. Ale nigdy, przenigdy nie przeszło nam przez myśl, że te zdrowe, dobroczynne warzywa i owoce są tak naprawdę cichymi szkodnikami. I właśnie w swojej ostatniej książce Miriam Schaufler i Walter A. Drossler uczą nas jak na nowo jeść zarówno warzywa jak i owoce.

 

Książka Lektyny toksyny ukryte w popularnych warzywach i owocach Jak bezpiecznie jeść produkty roślinne i usunąć przyczynę chorób autoimmunologicznych oraz stanów zapalnych pozwala nam dowiedzieć się czym są lektyny, gdzie występują, jak działają na nasze organizmy, jakie choroby i dolegliwości wywołują, w jaki sposób działa 4-tygodniowy plan, dzięki któremu wyeliminujemy je z diety, przez co dowiemy się, czy rzeczywiście stanowią przyczynę naszych dolegliwości, w jaki sposób powinniśmy bezpiecznie spożywać produkty roślinne, czy w produktach ekologicznych jest rzeczywiście mniej lektyn i czy odżywianie zgodnie z grupą krwi może uchronić nas przed niebezpieczeństwem związanym z lektynami.

 

Miriam Schaufler i Walter A. Dossler podzielili swoją książkę na cztery główne rozdziały, które zostały rozbudowane przez podrozdziały. Pierwszy rozdział: Rośliny nas nie lubią: 1. Tak, rośliny chronią się przed swoimi wrogami; 2. Kolory, włoski, goryczka i inne mechanizmy obronne; 3. Również rośliny się komunikują; 4. Znaczenie wtórnych substancji roślinnych; 5. Złe dla zwierząt, dobre dla nas? 6. Przegląd składników antyodżywczych; 7.Lektyny i ich działanie; 8. Jak lektyny oddziałują na organizmy; 9. Mdłości, gorączka i inne objawy zatrucia; 10. Jakie choroby powodują lektyny; 11. Bariera jelitowa i zespół nieszczelnego jelita; 12. Choroby autoimmunologiczne i ich związek z lektynami; 13. Życie wolne od lektyn – tak czy nie? 14. Pozytywne opisy doświadczeń pozostawiają nadzieję. Jaki sami widzicie, rozdział pierwszy jest niezwykle rozbudowany, podobnie jest w przypadku rozdziału drugiego, Lektyny w naszych produktach spożywczych – tutaj dowiemy się np. które produktu spożywcze są wolne od lektyn, a które je zawierają, lub w jaki sposób możemy unieszkodliwić lektyny. Zaś w rozdziel trzecim, Plan 4-tygodniowy, jesteśmy w stanie nauczyć się, jak jeść, by nasz plan żywienia był pozbawiony obecności lektyn. Ostatnim rozdziałem, czwartym, są przepisy i to zarówno na śniadania, obiady, jak i na kolacje.

 

Z pewnością każdy z nas jest w stanie przypomnieć sobie kilka trujących roślin, których zjedzenie prowadzi do silnych wymiotów, mdłości, a w niektórych przypadkach może się nawet skończyć śmiercią. Pomyślmy o różnych grzybach, konwalii majowej, pokrzyku, wilczej jagodzie, pestkach moreli, liściach rabarbaru, surowych i niedojrzałych owocach czarnego bzu, zielonych częściach pomidorów, bakłażanów lub ziemniaków.

 

Zawartość lektyn w roślinie należy do jednej z wielu możliwości obrony chemicznej w świecie roślin. Ponieważ lektyny występują w bardzo wielu roślinach wykorzystywanych przez nas jako produkty spożywcze, często są określane jako ,,składniki antyodżywcze’’. W nauce mówi się o ,,antynutrientach’’, które są podgrupą tak zwanych wtórnych substancji roślinnych. Najpowszechniejsze substancje antyodżywcze to: aminy biogenne- występują np. w rybach, produktach z ryb, serach dojrzewających z niepasteryzowanego mleka, surowej kiełbasie (salami, metka), wędzonej szynce, kiszonej kapuście, warzywach w occie, borowikach i czerwonym winie; glikozydy cyjanogenne – pestki śliwek, wiśni i moreli; glukozynolany- kapusta biała, kalafior, kapusta włoska i szczypior; lektyny- nasiona, korzenie, łuski wielu zbóż, takich jak pszenica, skórki warzyw, wszelkie rodzaje fasoli, soczewica, ziemniaki, dynia, pomidory, bakłażan i papryka; kwas szczawiowy – rabarbar, maniok, szczypior, amarantus, zielona i czarna herbata, szpinak, kakao, otręby pszenne i orzechy; kwas fitowy – zboża, warzywa strączkowe, orzechy, przede wszystkim orzechy brazylijskie, migdały, groszek, soja, owiec i kukurydza; saponiny- korzenie, bulwy, liście, kwiaty i nasiona licznych roślin; taniny – chmiel, zielona i czarna herbata, kawa, wino, jagody, orzechy, warzywa strączkowe, winogrona i ciemna czekolada.

 

Ciekawym rozdziałem jest rozdział z przepisami. Znajdziemy tu wiele, ciekawych przepisów na śniadanie np. bułki z mozzarellą i żółtym kiwi, pasta z truskawek i twarogu na śniadaniowych bułeczkach, na które też jest przepis (!), twaróg wiśniowy z posypką pistacjową – interesujące połączenie smaku kwaśnych wiśni i słonych pistacji, obiad np. kolorowa sałatka szparagowa z truskawkami, sałatka z awokado i kurczaka, curry z kalafiora z orzechami makadamia, pizza ze słodkich ziemniaków z mozzarellą i kolację np. smażony ser kozi na sałatce warzywnej, smażone paski sznycla na kolorowej sałacie, brokuły i pieczarki z chrupiącym tofu konopnym.

 

Jak sami widzicie ta książka kryje w swoje wiele szczegółowych informacji, o których istnieniu nie wiedzieliśmy. A to właśnie te wiadomości mogą nam pomóc ulepszyć nasze codzienne życie. Polecam Lektyny – czyta się je niezwykle szybko.

Uleczkaa38

Owoce i warzywa to zdrowie - wszyscy o tym doskonale wiemy i prawda ta jest stara, jak świat. Tyle tylko, że współczesna nauka dochodzi do nieco odmiennych wniosków, które wiążą się z naturalnym mechanizmem obronnym roślin - lektynami. To właśnie te substancje, spożywane w dużych ilościach, mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Temat ten zgłębia dokładniej intrygująca książka pt. "Lektyny – toksyny ukryte w popularnych warzywach i owocach. Jak bezpiecznie jeść produkty roślinne i usunąć przyczynę chorób autoimmunologicznych oraz stanów zapalnych", która ukazała się właśnie nakładem Wydawnictwa Vital.

 

Miriam Schaufler i Walter A. Drössler - autorzy niniejszej pozycji, podejmują się tutaj zadania zwrócenia uwagi czytelników na dyskusyjną w naukowym środowisku kwestię wpływy lektyn na zdrowie człowieka. Podejmują, wyjaśniając m.in. to, czym są owe lektyny, jaką pełnią one rolę w budowanie warzyw i owoców oraz jak mogą mieć niekorzystny wpływ na nas - ludzi. Tym samym też z lektury tego poradnika dowiemy się m.in. tego, gdzie występuje najwięcej tych substancji, do powstawania jakich chorób mogą się one przyczynić, jak i wreszcie rzecz najważniejsza - poznamy tu plan wyeliminowania lektyn z naszej diety, dzięki czemu też będziemy mieć pewność, czy to one odpowiadają za nasze uciążliwe schorzenia...

 

Lektyny, to swoiste substancje obronne roślin i zarazem toksyny w jednym, które wraz z przedostaniem się do układu pokarmowego człowieka przenikają do naszej krwi, za jej sprawa wiążą się z dowolnymi komórkami naszego ciała, a następnie przestają być rozpoznawane przez nasz organizm, który postanawia się przed nimi bronić. I tak oto powstają choroby immunologiczne... Opis tego procesu, jak i też metod jemu przeciwdziałania, wypełnia sobą 200 stron tej książki, która to została podzielona na kilka głównych części, z których to pierwsza wyjaśnią całą teoretyczną kwestię wpływu lektyn na nasze życie, kolejna odnosi się już do bezpośredniego wskazania roślin wolnych od lektyn, jak i wypełnionych nimi w bardzo dużych ilościach, a także do ciekawego zestawu wskazówek i porad, które pomogą ograniczyć ich wpływ na nasze zdrowie. I wreszcie część ostatnia, czyli 4-tygodniowy plan diety wolnej od lektyn, którego dopełnieniem jest zestaw ciekawych przepisów kulinarnych.

 

Lektura tej książki upływa nam bardzo szybko, co jest zasługą zarówno ciekawej i intrygującej treści, jak i też samego sposobu jej nam przekazania. Mam tu na myśli prosty i w pełni zrozumiały język, przejrzysty układ treści, bogactwo ikonograficznych dodatków w postaci tabelek, wykresów oraz wyszczególnionych kolorowo najważniejszych części lektury, jak i wreszcie zakres merytoryczny tej książki, która porusza i dotyka sobą absolutnie wszystkiego tego, co tylko jest związane z tematyką lektyn i ich wpływem na nasze życie.

 

Komu poleciłabym sięgnięcie po ten poradnik..? Myślę, że przede wszystkim tym osobom, które pragną dbać o swoje zdrowie m.in. za sprawą właściwego odżywania, gdyż ich ten temat zainteresuje w największym stopniu. Tak naprawdę jednak lektura tej książki może przydać się absolutnie każdemu z nas, gdyż niezależnie od tego, czy zgadzamy się z autorami tej pozycji, czy też nie, to chyba i tak lepiej jest wiedzieć w tej kwestii więcej, aniżeli mniej. A przyznać tutaj muszę, że tezy i naukowe dowody autorów dają nam sobą naprawdę wiele do myślenia...

 

Reasumując - poradnik pt. "Lektyny – toksyny ukryte w popularnych warzywach i owocach. Jak bezpiecznie jeść produkty roślinne i usunąć przyczynę chorób autoimmunologicznych oraz stanów zapalnych", to bardzo ciekawa, mająca wiele do zaoferowania i świetnie napisana pozycja, po którą to w mej ocenie powinno sięgnąć jak największe grono odbiorców. Polecam - naprawdę warto!

 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież


Współpracujemy z:

KARTA BIBLIOTECZNA

BIBLIOTECZKA

  • Załóż swoje konto
  • Karta Do Kultury

    Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
    *obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
    *dodawać je do ulubionych
    *polecać innym czytelnikom
    *odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
    *listować pozycje, które posiadasz
    *oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
    Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!