Okładka wydania

Jak Być Dobrym Dla Siebie

Kup Taniej - Promocja

Dodatkowe informacje


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 2 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 2 votes

Polecam:


Podziel się!

Jak Być Dobrym Dla Siebie | Autor: dr Kristin Neff

Wybierz opinię:

Tam, Gdzie Matka Mówi Dobranoc

Bywa, że w życiu poszukujemy kilku rzeczy. Szczęścia, spełniania, przyjaźni, miłości, kariery... Mamy na uwadze jeszcze inne, mniej ważne czy bardziej ważne kwestie, których nie sposób wszystkich tutaj wymienić. Aby jednak odnaleźć to, czego zwykły człowiek poszukuje, musimy akceptować nie tylko innych, ale przede wszystkim siebie.

 

Nasz świat jest ostatnio bardzo wymagający, co przekłada się na jakość naszego życia. Pędzimy wciąż przed siebie, rzadko się za siebie oglądamy, nie mamy czasu na głęboki wdech. Nie zdajemy sobie z tego często sprawy, dopiero kiedy nasz organizm zwykle jako pierwszy wyśle nam znaki ostrzegawcze, jesteśmy w stanie zwolnić...

 

Książka dr Kristin Neff pani doktor, która uzyskała na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley stopień naukowy, nosi tytuł „Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia i poczucia winy”. Została ona wydana przez Wydawnictwo Studio Astropsychologii Jeszcze lepsze Jutro. Autorka poświęciła się pracy nad kwestią samouwielbienia, do tego opracowała także program, który według niej pozwoli ludziom na: akceptację samego siebie i pokochanie siebie tak, jak kochamy najlepszego przyjaciela.

 

Książka podejmuje kilka ważnych kwestii, które autorka, jako doktor zajmujący się rozwojem moralnym, traktuje bardzo szczegółowo. Przede wszystkim opisuje czym jest cierpienie, współczucie, ból. Językiem prostym, nieskomplikowanym kreśli przed czytelnikiem przykłady życia człowieka uwikłanego w cierpienie właśnie spowodowane brakiem miłości do samego siebie.

 

A jednak kluczowym terminem jest samowspółczucie, to dzięki niemu jesteśmy w stanie siebie pokochać. Musimy spróbować spojrzeć na siebie, według doktor Kristin Neff jak na przyjaciela właśnie. Autorka książki „Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia i poczucia winy” zaznacza korzyści, które dzięki samowspółczuciu, odczuje sam szukający pomocy człowiek. Rozgranicza ona także terminy łączące się na pewnym poziomie z samouwielbieniem, choćby z poczuciem własnej wartości. Proponuje kilka ćwiczeń, które pozwolą nie tylko zrozumieć tę ważną kwestię ale rozwinąć także inne ważne umiejętności jak choćby uważność. Propozycje tych ćwiczeń, które zostały szczegółowo opisane w książce, mają więc na celu osiągnięcie poczucia samouwielbiania, a przy tym i samowspółczucia. Bycie dobrym dla siebie jest bowiem dla wielu bardzo trudnym do osiągnięcia celem. Autorka upatruje w braku tej umiejętności wiele problemów, zwłaszcza występujących w życiu dorosłego człowieka.

 

Kristin Neff w jednym z rozdziałów skupia się np. także na rodzicach, którzy już od najmłodszych lat powinni uczyć swoje dzieci tych, jakże ważnych życiowych umiejętności. Ale również sami dla siebie powinni być życzliwi. Nie wszystko bowiem, co robimy jako rodzice będzie perfekcyjne. Jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy, a wybaczanie sobie, wspomniana życzliwość pomoże zarówno samym rodzicom jak i ich dzieciom. One uczą się na przykładach, a odpowiednie zachowanie rodziców z pewnością ułatwi dzieciom zrozumieć i korzystać naturalnie z tej umiejętności.

 

Doktor Kristin Neff prowadzi czytelnika poprzez rozdziały, które nie tylko wyjaśnią ważne kwestie krok po kroku, ale dodatkowo zaproponuje także ćwiczenia, dzięki którym temat będzie bardziej przystępny. Książka zmotywuje, sprawi, że refleksje na temat samouwielbiania z pewnością okażą się owocne dla czytelnika. Książka „Jak być dobrym dla siebie. Życie bez presji otoczenia i poczucia winy” wskaże drogą, którą może kroczyć człowiek potrzebujący miłości, miłości do samego siebie!

Primulka

Jak żyć bez presji ze strony otoczenia, przygnębienia czy poczucia winy? Kto z nas czasem nie zadaje sobie tego pytania? Przyznam się Wam do czegoś – bardzo nie lubię konfrontacji, unikam ich jak ognia. Staram się na spokojnie dojść do konsensusu. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Niekiedy druga strona nie chce odpuścić i usilnie dąży do spełnienia swojej wizji. Kiedy wpadł mi w ręce poradnik Kristin Neff, pomyślałam „Cudownie! W końcu będzie mi łatwiej żyć”. Lektura jednak szybko to myślenie zrewidowała. Jak to bowiem ze wszystkim bywa – nie jest to takie proste.

 

Autorka książki „Jak być dobrym dla siebie” proponuje program dla każdego, kto pragnie polubić samego siebie. Zapewnia, że wcielając w życie zaproponowane przez nią rady i wykonując podane ćwiczenia, przestaniemy się wreszcie krytykować i zwiększymy swoje poczucie własnej wartości. A dzięki temu pozbędziemy się poczucia, że musimy realizować nie nasze plany i oczekiwania, a jeśli tego nie robimy to również frustracji. Celem tej pozycji jest więc zmiana swojego myślenia oraz nastawienia do otoczenia i nas samych. Amerykanka podkreśla, że nie musimy być ideałami, aby być szczęśliwymi i zadowolonymi z siebie ludźmi. Należy po prostu zaakceptować siebie. Kluczem do sukcesu według niej stanowi samouwielbienie i samowspółczucie.

 

Tymi tematami zajmuje się nie tylko hobbystycznie, ale również naukowo. Kristin Neff jest amerykańskim naukowcem i wykładowcą na University of Texas. Jak podaje wydawca, zajmuje się badaniami z dziedziny rozwoju człowieka oraz wspomnianego już przeze mnie samouwielbienia. Poradnik został więc opatrzony niezbędnym aparatem naukowym: jest obszerna bibliografia, przypisy, jak również wykorzystuje się w nim specjalistyczne słownictwo.

 

Autorka głęboko wierzy w siłę samowspółczucia, ja jednak byłam sceptyczna. Dla mnie było to bliskie pobłażaniu sobie. Sądziłam, że takie podejście nie pomoże w osiąganiu celów. Według Neff gdy nam coś nie wychodzi, mamy po prostu być dla siebie dobrym i z miłością się w myślach przytulić. Naprawdę – przytulić! Z jednej strony zgadzam się, że warto zaakceptować fakt, że posiadamy pewne słabości i ograniczenia, z drugiej jednak obawiam się, że może prowadzić to do bezrefleksyjnego akceptowania porażek bez dążenia do poprawy. Niemniej lektura skłania do tego, żeby chociaż spróbować być dla siebie milszym, mniej krytycznym i w trudnych momentach po prostu sobie współczuć, okazać dobroć. Zgodnie z wytycznymi oddychałam głęboko i starałam się nabrać dystansu do zaistniałej sytuacji. Powtarzałam sobie, że nie mogę sprostać wygórowanym wymaganiom i oczekiwaniom ze strony otoczenia, co mocno uderzało w moje poczucie własnej wartości oraz potęgowało frustrację na siebie i innych.

 

Dużym plusem poradnika jest szczerość autorki, która bez zahamowań dzieli się z czytelnikami swoimi problemami oraz trudnymi historiami. Opowiada o nieudanym małżeństwie, swoim romansie, autyzmie synka. Świadomość, że wypróbowała swoje metody na sobie samej, sprawia, że łatwiej się przełamać i otworzyć się na jej myślenie. Nawet jeśli nie do końca w to wierzymy, to chociaż chcemy spróbować. Skoro autorce się udało, to nam też może.

 

Autorka klarownie prowadzi nas przez całą książkę, kolejno tłumacząc poszczególne elementy składowe samowspółczucia. Pomimo bogatych przypisów i widocznego zaplecza naukowego stosunkowo łatwo się czyta. Należy jednak pamiętać, że to poradnik, dlatego trudno pokonać naraz dłuższy fragment. Każdy rozdział wymaga choć krótkiego przemyślenia, a zaproponowane zadania – czasu na ich wykonanie.
Od dwóch tygodni staram się działać według jej zasad i nie widzę na razie dużego efektu. Z tego powodu zabieram jeden punkt w ocenie. Być może życie to zrewiduje i okaże się, że samowspółczucie to strzał w dziesiątkę. Pożyjemy, zobaczymy. Niemniej zachęcam wszystkich do spróbowania i sprawdzenia na sobie proponowane przez autorkę myślenie.

 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież

Aby Skomentować Kliknij Tutaj

Współpracujemy z:

BIBLIOTECZKA

Karta Do Kultury

? Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
*obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
*dodawać je do ulubionych
*polecać innym czytelnikom
*odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
*listować pozycje, które posiadasz
*oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!
  • Zobacz Mini Tutorial