Yin Joga. Najspokojniejszy Trening Świata

Autor: Bernie Clark

Okładka wydania

Yin Joga. Najspokojniejszy Trening Świata

Dodatkowe informacje

  • Autor: Bernie Clark
  • Tytuł Oryginału: The Complete Guide To Yin Yoga. The Philosophy And Practice
  • Gatunek: PoradnikiZdrowie
  • Język Oryginału: Angielski
  • Przekład: Barbara Mińska
  • Liczba Stron: 420
  • Rok Wydania: 2016
  • Numer Wydania: I
  • Wymiary: 145x205 mm
  • ISBN: 9788365404282
  • Wydawca: Vital
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Białystok
  • Ocena:

    5/6

    5/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 1 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Wybierz opinię:

Anna Wójcik

Zrelaksuj się z yin jogą

 

Modę na bycie fit i zwiększenie aktywności fizycznej można odczuć niemal na każdym kroku. W supermarketach odnajdziemy coraz większą ilość produktów bio, coraz większe tłumy zmierzają na siłownie w celu spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej i uatrakcyjnienia swojego wyglądu. Modna stała się również joga. I to o niej właśnie jest książka Berniego Clarka.

 

„Yin Joga. Najspokojniejszy trening świata” to praktyczny podręcznik dla wszystkich, którzy pragną poprawić swoje samopoczucie, wspomóc pracę stawów, ścięgien, więzadeł, wyciszyć umysł i wzmocnić cały organizm. Każdy jednak, kto kiedyś próbował jogę uprawiać wie, że jej typów jest mnóstwo, podobnie jak i samych asanów. Czym więc yin joga różni się od innych?

 

Clark przekonuje nas, że ćwiczenia, które opierają się na dynamicznych ruchach, które ćwiczą mięśniową cześć naszego ciała, określamy mianem yang. Joga, dzięki której ćwiczymy tkanki znajdujące się głębiej – czyli ścięgna, więzadła, stawy, a czasem i nawet kości – to jest właśnie yin. W książce znajdziemy więc wiele skutecznych porad na temat sposobu ćwiczenia. W pierwszej części pojawia się także krótki wstęp do zasad yin i yang, które mogą pozwolić nam lepiej zrozumieć istotę jogi. Autor zwraca także uwagę na niezwykle ważną różnicę pomiędzy rozciąganiem, a obciążaniem.

 

Bernie Clark niemal od pierwszych stron zachęca czytelnika do równoczesnego ćwiczenia. W częściach publikacji, które poświęcone są poszczególnym pozycjom znajdziemy nie tylko instrukcje, jak wykonać dany asan. Autor skupił się także na dokładnym opisaniu korzyści wynikających z danej pozy, przeciwwskazań, a nawet alternatywnych asanów, dzięki którym możemy odnieść te same korzyści i wzbogacić program ćwiczeń.

 

Książkę otwiera przedmowa Sary Powers, nauczycielki Berniego Clarka, który jogi uczy od 1998 roku. „Yin joga” nie jest jego pierwszą książką. Powstała ona w wyniku licznych próśb, które spływały do autora. Czytelnicy chcieli praktycznego poradnika do yin jogi, który pomijałby nieco historię i teorię. Clark ograniczył się więc pod tym względem do niezbędnego minimum, tak by książka mogła być też drogowskazem dla osób, które dopiero zaczynają uprawiać jogę.

 

Warto zwrócić również uwagę na to, iż w książce nie tylko znajdziemy informacje o tym czym jest yin joga i jak się ją praktykuje, ale także dowiemy się dlaczego powinniśmy ją uprawiać. Ostatni rozdział Clark poświęcił na dokładne wyjaśnienie korzyści płynących z ćwiczeń. Również część piąta jest niezwykle bogata w cenne informacje. Dowiemy się z niej przede wszystkim w jaki sposób ćwiczyć w nadzwyczajnych okolicznościach – m.in. w przypadku ciąży czy posiadania protezy stawu biodrowego. Nie ma więc żadnych ograniczeń, a yin jogę naprawdę może uprawiać niemalże każdy. Należy jednak pamiętać, aby przed rozpoczęciem praktykowania, skonsultować się z lekarzem (zwłaszcza jeśli jesteśmy po opieką specjalisty) i upewnić się, że nie mamy żadnych poważniejszych przeciwwskazań przed rozpoczęciem ćwiczeń.

 

Zdecydowanie warto sięgnąć po tę publikację. Bernie Clark dokładnie tłumaczy tajniki yin jogi, ostrzega przed konsekwencjami jej nieprawidłowego uprawiania, pokazuje korzyści płynące z ćwiczeń, ale przede wszystkim dostarcza kompleksowych instrukcji i praktycznych porad. Zgodnie z życzeniem autora – tej książki nie można czytać leżąc wygodnie na kanapie. Nasz trening zaczyna się w momencie otworzenia „Yin jogi”. Nie wierzycie? Sprawdźcie sami.

Pani M

Yin joga jest spokojną, bardzo odprężającą praktyką dla wszystkich. Jest idealna dla osób z kontuzjami, bólami kolan, ramion czy szyi. Koncentruje się na stawach, ścięgnach, więzadłach oraz tkance łącznej. W książce odnajdziesz fizyczne korzyści płynące z ćwiczeń yin jogi oraz wyjaśnienie sposobów, w jakie ona może Ci pomóc energetycznie, emocjonalnie i umysłowo. Asany przedstawione są w przystępny sposób, co pozwala na pełne ich doświadczanie i bezpieczne wykonywanie. Regularna praktyka tej formy jogi poprawia nie tylko zdrowie, ale także wzmacnia ciało i co najważniejsze, poszerza zakres wykonywanych ruchów. Pozwala na lepsze poznanie siebie, zmniejszenie poziomu stresu, rozluźnienie, a także poprawę trawienia i pracy serca - tak wydawca zachęca nas do zapoznania się z yin jogą. Czy dałam się namówić na wdrożenie ćwiczeń w życie?
Zawsze podziwiałam ludzi, którzy uprawiają jogę. Ja obawiałam się, że przy próbie wykonania jednej z figur poczułabym chrupnięcie w kręgosłupie i już nie wróciłabym do pozycji wyjściowej. Nie umiałam się do tego przekonać, ale kiedy mówi mi się, że yin joga to najspokojniejszy trening świata, postanowiłam przekonać się, z czym się to je. Bernie Clark przekonuje w końcu, że to ćwiczenia dla każdego.

 

Na początku dowiadujemy się, czym właściwie jest yin joga. To spora dawka wiedzy na temat kultury i historii. Napisana w ciekawy sposób, więc przemyka się przez nią dość szybko. Oczywiście rozpoczęcie ćwiczeń należy skonsultować z lekarzem, na własną rękę lepiej niczego nie robić, bo można sobie tylko zaszkodzić, a nie pomóc, także pamiętajcie o tym. Dla własnego bezpieczeństwa.

 

Z książki dowiedziałam się, jak powinno być przygotowane do ćwiczeń jogi. Okazuje się, że jest to bardzo istotne. Nie zawsze też jest odpowiedni czas na ćwiczenia. Najlepiej nie zabierać się za nie tuż po jedzeniu. Może się to niezbyt dobrze skończyć, co jest do przewidzenia, zwłaszcza po obfitym i ciężkostrawnym jedzeniu. Należy pozbyć się wszystkiego, co może rozproszyć uwagę. Łaszący się do nóg kot czy domagające się natychmiastowego zainteresowania dziecko nie pomagają w skupieniu. Lepiej poprosić, by ktoś się nimi choć przez chwilę zajął. I nie zapomnijcie o pozbyciu się metalowych ozdób. Dlaczego? Niech na to pytanie odpowie wam lektura.

 

Asany zostały bardzo szczegółowo omówione i nie ma większego problemu z załapaniem, jak powinno się je wykonywać. Znajdziecie także zdjęcia, na których są pokazane poszczególne pozycje. Póki co mnie wydają się skomplikowane i czuję łupanie w kręgosłupie od samego patrzenia na nie, ale ja już mam swoje lata i kręgosłup jest nie ten. Teorię w miarę ogarnęłam, może kiedyś odważę się, by wypróbować na sobie praktykę. Na chwilę obecną moje mieszkanie nie spełnia warunków i jest za dużo rzeczy, które mogłyby rozproszyć moją uwagę.

 

Jeśli szukacie ćwiczeń, które pomogą wam się odprężyć, myślę, że możecie spróbować z yin jogą. Czy faktycznie ma tak zbawienne właściwości, jak przekonuje nas ta publikacja? Nie potrafię się póki co w tej kwestii wypowiedzieć. Praktykowanie jogi wciąż jest przede mną. Musicie sami zadecydować, czy chcecie zapoznać się z tą publikacją i podjąć wyzwanie. Nie obiecuję, że będzie łatwo, ale kto wie, może akurat wam te ćwiczenia pomogą odnaleźć równowagę w życiu i znajdziecie upragniony spokój? Przekonajcie się sami.

 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież


Współpracujemy z: