3 Proste Kroki Do Zdrowia I Długowieczności

Autor: Tom Rath

Okładka wydania

3 Proste Kroki Do Zdrowia I Długowieczności


Dodatkowe informacje

  • Autor: Tom Rath
  • Tytuł Oryginału: Eat Move Sleep: How Small Choices Lead To Big Changes
  • Gatunek: Medycyna i zdrowie
  • Język Oryginału: Angielski
  • Przekład: Anna Majka
  • Liczba Stron: 280
  • Rok Wydania: 2014
  • Numer Wydania: I
  • Wymiary: 145x205 mm
  • ISBN: 978-83-64278-42-6
  • Wydawca: Vital
  • Oprawa: Miękka
  • Miejsce Wydania: Białystok
  • Ocena:

    3/6


Oceń Publikację:

Książki

Fabuła: 100% - 1 votes
Akcja: 100% - 2 votes
Wątki: 100% - 1 votes
Postacie: 100% - 1 votes
Styl: 100% - 1 votes
Klimat: 100% - 1 votes
Okładka: 100% - 1 votes
Polecam: 100% - 1 votes

Polecam:


Podziel się!

Wybierz opinię:

JoannaKa

Zdrowy tryb życia do trend, który ostatnio w Polsce promuje się na każdym kroku. Może tym samym wydawać się nam, że niczego nowego żaden autor poradnika przed nami nie odkryje. Tom Rath w swojej książce udowadnia, że może być jeszcze coś, czego nie wiemy.

Poradnik skonstruowano tak, by czytało się go szybko. Każdy kolejny rozdział podzielono na trzy części, z których każda odpowiada jednemu z tytułowych zaleceń. Autor – bazując na własnym przykładzie (i powołując się od czasu do czasu na wyniki kolejnych badań) – wskazuje, jak powinna wyglądać codzienna dieta, pisze jaka aktywność wystarczy do dobrego samopoczucia i zauważa, jak dużą zaletę posiada odpowiednia dawka dobrego snu. Dla Toma Ratha ważny jest również aspekt cyklu. Każdy z tych czynników jest tak samo ważny i każdy z nich wpływa na następny w tym samym stopniu. Dobrze śpisz, zatem masz dobrą przemianę materii i siłę na aktywność fizyczną w ciągu dnia. Zdrowo jesz, dlatego dobrze się wysypiasz i masz ochotę na ćwiczenia. Ćwiczysz w ciągu dnia - jakość snu polepsza się a organizm się reguluje.

 

Dodatkowo każdy z rozdziałów kończy się podręcznikowym wypunktowaniem najważniejszych informacji, które należy zapamiętać, gdy chce się polepszyć jakość swojego życia. Co więcej, na końcu książki zamieszczono ich kopię w taki sposób, by każdy mógł odhaczyć punkty, które już zdążył zastosować w swoim życiu. Zwiększa to kontrolę i motywację, jeśli tylko chce się iść drogą, którą wskazuje autor poradnika.

 

Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. I – co jest praktycznie nieodzowne w tym gatunku - zawiera wiele powtórzeń. Można by uznać, że kolejne części są w kółko o tym samym. W rozdziałach są jednak ukryte drobne rady. I okazuje się, że nie wszystkie są oklepane i znane. Dowiedziałam się m.in. jak mogę zaradzić miejskiego hałasowi, który mnie otacza, a nie pozwala się skupić czy zasnąć. Albo w jaki sposób zaradzić chęci zakupu jedzenia w restauracji typu fast food. Z drugiej strony to ciągłe powtarzanie tych samych tez koduje się w naszej pamięci i mocniej zachęca do przejścia na zdrowy tryb.

 

Jeśli Wasz styl życia jest bardzo niezdrowy, nie czujecie się najlepiej i pragniecie to zmienić, poradnik okaże się świetną propozycję. Rath wciągająco i lekko pisze o drobnych zmianach, które potrafią wiele zdziałać. Metodą drobnych kroków możecie pozbyć się złych nawyków. Ta książka nie jest gotowcem w ścisłym tego słowa znaczeniu. Ale pozwoli zmotywować do prostych zmian.

 

Komentarze

Kod antyspamowy
Odśwież


Współpracujemy z:

KARTA BIBLIOTECZNA

BIBLIOTECZKA

  • Załóż swoje konto
  • Karta Do Kultury

    Jeżeli zalogujesz się na swoje konto, będziesz mógł bezpłatnie:
    *obserwować pozycje wydawnicze, promocje oraz oferty specjalne
    *dodawać je do ulubionych
    *polecać innym czytelnikom
    *odradzać produkty, po które więcej nie sięgniesz
    *listować pozycje, które posiadasz
    *oznaczać pozycje przeczytane/obejrzane
    Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się, zapraszamy do rejestracji!