Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Wielki Straszny Potwór


 

Uleczkaa38

 

  Potwór musi być straszny..., ale przy okazji i ciekawy, ładny, zabawny, zaskakujący swoim wyglądem. W przypadku znakomitej gry planszowej pt. „Wielki straszny potwór” - to, jak on będzie wyglądał, zależy tylko i wyłącznie od nas samych, graczy. Prawda, że brzmi intrygująco:)? Ta znakomita pozycja ukazała się w naszym kraju nakładem Wydawnictwa Muduko i niesie sobą moc znakomitej, porywającej, wypełnionej śmiechem zabawy.

 

 Ogólny motyw niniejszej rozgrywki sprowadza się do tego, że uczestnicy - dzieci, rodzice, znajomi i każdy, kto tylko ma ochotę na dobrą zabawę, rysuje swojego własnego potwora! Rysuje, opierając się tyleż na własnej pomysłowości, co i na wylosowanych atrybutach. które ów potwór musi posiadać. I to też sam gracz określa stopień „straszności”, jakim ma oznaczać się jego dzieło, ale i tu jest pewien haczyk - jeśli zbyt szybko określimy go na bardzo wysoki, to wówczas pozbywamy się szansy na jego ulepszanie, czyli dorysowywanie kolejnych, strasznych elementów. 

 

 Zwycięzcą zostaje ta osoba, która stworzy najstraszniejszego (a tak naprawdę najciekawszego), potwora w najszybszym czasie!

 

W zabawie tej może uczestniczyć od 2 do 4 osób powyżej piątego roku życia, zaś czas rozgrywania pełnej partii nie powinien przekroczyć 20 minut.

 

 Zasady gry są niezwykle proste, gdy oto po złożeniu urokliwego strachomierza i rozdaniu każdemu z uczestników gry po jednym arkuszy, ołówku i żetonie, musimy jeszcze wyłożyć żetony straszenia na właściwe pola na planszy.

 

 WAŻNE: - każdy uczestnik wybiera, czy woli położyć przed sobą planszę z już naniesionymi konturami ust i tułowia, czy też pustą (wówczas sam musi je narysować).

 

 Grę zaczyna wybrany losowo pierwszy uczestnik, który otrzymuje znacznik pierwszego gracza, jak i który bierze do ręki tyle kostek do gry, ilu jest uczestników.

 

 Następnie rzuca on wszystkimi kośćmi na środek stołu, po czym wybiera jedną z nich i kładzie przed sobą. W tej chwili musi on zaznaczyć pierwsze pole na swoim arkuszu, które odpowiada grafiką temu, co widnieje na kości.

 

 Kolejnym etapem jest narysowanie przez niego tej części ciała lub atrybutu potwora, na jaki wskazuje wybrana kość - np. oczy, zęby, ręce, nogi, itd..., bądź też akcesoria, czyli np. ubranie, zabawkę itd.

 

 Siedząca po jego prawej stronie osoba - i potem każda kolejna, wybiera inną z leżących na stole kości, po czym robi to samo, co powyżej - zaznacza pole i rysuje dany atrybut swojemu potworowi.

 

UWAGA! Można też po wybranej kości ze stołu wybrać zamiast części ciała lub atrybutu żeton „Tła”, i wtedy rysujemy tło wokół naszego potwora. Jednak by móc tego zdobyć, trzeba najpierw wypełnić wszystkie pola innymi żetonami na swoim arkuszu.

 

UWAGA! Można też - by było ciekawiej, wybrać żeton Straszenia, ale jest to możliwe tylko wtedy, gdy zdobędziemy/zaznaczymy już konkretne, opisane w instrukcji pola na naszym arkuszu.

 

 I tak też każdy uczestnik wybiera żetony, rysuje kolejne części potwora lub tło, jak i zdobywa żetony straszenia do chwili, gdy na końcu każdej rundy pozostaje jedna, nie wybrana przez nikogo kostka. Wówczas funkcję pierwszego gracza przejmuje kolejna osoba, która rzuca wszystkimi kości na stół i tak też rozpoczyna się kolejna runda.

 

 GRA KOŃCZY SIĘ W CHWILI, gdy któryś z uczestników gry przekroczy na swoim arkuszu górną krawędź Strachomierza, za sprawą dokładanych żetonów.  

 

ZWYCIĘZCĄ ZOSTAJE TEN GRACZ, KTÓRY DOKONA TEGO JAKO PIERWSZY!

 

 

WRAŻENIA Z GRY:

 

 Mamy przed sobą niezwykle dynamiczną, zabawną i klimatyczną grę rodzinną w formacie roll & write, gdzie to z jednej strony mamy rzuty kośćmi, z drugiej zabawne rysowanie naszego potwora, a z jeszcze innej szczyptę ryzyka i kalkulacji, gdy sami wybieramy moment, w którym decydujemy się na wybranie żetonów Straszenia lub tła, które de facto dają najwięcej, ale które też nie pozwalają nam na pełne dokończenie naszego rysunku potwora.

 

 To gra rodzinna, która opiera się na bardzo prostych i czytelnych zasadach - wybierz kość, narysuj część potwora lub tła, zdobądź żetony Straszenia i pnij się jak najszybciej w górę na polu Strachomierza. I zapewniam was, że już po kilku minutach zabawy z tą grą wszyscy odnajdziemy się w niej bez najmniejszego problemu - tak dzieci, jak i rodzice, dziadkowie, znajomi i wszyscy inni, którzy mają ochotę na dobrą zabawę.

 

 To także duża płynność całej rozgrywki, gdzie to tak naprawdę każdy gracz jest ciągle „w grze”, bo wraz z wyrzuceniem kości na stół, tak naprawdę każdy uczestnik ma co robić, gdy oto przychodzi mu wybrać jedną z nich i rysować kolejny element swojego potwora. Jednocześnie każda z rund opiera się na jednolitych zasadach, co też sprzyja temu, że tak naprawdę nie ma tu mowy o jakichkolwiek przestojach w rozgrywce. Poza tym nie możemy zapominać o rywalizacji z innymi uczestnikami, co też sprzyja temu, że musimy zachować tu czujność i uwagę, będąc cały czas zaangażowanym z grę.

 

 To rozrywka, ale też i wiele cennych korzyści zwłaszcza dla najmłodszych uczestników rozgrywki, gdzie to rozwijają się takie cechy i umiejętności, jak rysowanie, podzielność uwagi, skupienie oraz motoryka. To wszystko daje nam kontakt z tą zabawną grą, która w mej ocenie sprawdzi się idealnie zarówno w domowym zaciszu, jak i też chociażby na szkolnych zajęciach.

 

 Nie sposób nie wspomnieć o wizualnym pięknie tego tytułu, na które to składają się niezwykle kolorowe elementy gry - począwszy od plansz, poprzez żetony, jak i kończąc na kostkach i notesach. Tu wszystko jest bajkowe, ładne dla oka, niezwykle klimatyczne i aż proszące się o to, by bawić się tą grą w najlepsze. I nawet twory są uroczo zabawneJ

 

 Rodzinna gra pt. „Wielki straszny potwór”, to absolutnie znakomity wybór na spędzenie czasu w sposób ciekawy, zabawny, niezwykle ekscytujący. To również świetny wybór na rodzinną rozrywkę, na spotkanie ze znajomymi, na mądrze spędzony czas, który obok zabawy niesie też ważne akcenty edukacyjno-rozwojowe. I dlatego też z jak największym przekonaniem polecam i zachęcam was do sięgnięcia po ten tytuł.

 

 

 

 


Wielki Straszny Potwór

Informacje:

  • Autor:
    Joan Dufour, Benoit Turpin
  • Tytuł Oryginału:
    Le grand méchant Monstre
  • Ilustracje:
    Rémi Leblond
  • Wydawca:
    Muduko
  • Premiera Polska:
    2023
  • Gatunek:
    Gry Planszowe
  • Format:
    Plansze, Żetony, Kości, Notesy
  • Liczba Graczy:
    2-4
  • Czas Gry:
    Ok. 20 minut
  • Przedział Wiekowy:
    +5
  • Wersja Językowa:
    Polska
  • Ocena:
    6/6
  • ISBN:
    5904262957148